Las Palmas

Las Palmas
Strand te Las Palmas

donderdag 15 maart 2018

Dag 4 - Sardina-Agüimes-Arinaga

Naar Sardina, Agüimes en terug.
Na 3 dagen stevig klimwerk is het vandaag tijd om wat gas terug te nemen. Omdat aan het zwembad liggen niets voor ons is, zal ik een rustigere rit afhaspellen. Vanaf november vorig jaar tot begin maart dit jaar, heb ik geen 300 km in de benen en 25 hoogtemeters. Op de vorige 3 dagen: 210 km met 3.400 hoogtemeters. Tijd om even rustig aan te fietsen.
Van de kamer naar de lift rijden.

Even buiten het hotel.

Aan de start.
Langs de kustweg richting noordoost.
Iets na 09.30 uur vertrokken richting noordoost tot in El Doctoral. Van daaruit richting Santa Lucia via de GC65. 
Rustige baantjes in een leuk decor.
Het klimwerk verloopt over een rustige, bijna verkeersvrije baan. het weder: in de ochtend rond de 22°. Meer is eigenlijk te veel. De GC 551 richting Agüimes. Even voor Agüimes kan men dan linksweg, richting Sant Lucia via Temisas naar San Bartelomé verder.  Niks voor mij. Ik besluit om de andere optie, richting kust te fietsen.


Strandwandeling.
Ik ben tijdig terug in het hotel. Samen met de vrouw nog eens langs de vele shops aan de kust naar de duinen gewandeld.  Honderden shops met vooral brol shoppekes. Niks gekocht, we hebben brol genoeg. Toch eens de prijs gevraagd van een map om mijn tablet in weg te steken. Men begon bij 39€. Dan naar 30€, om te stoppen bij 20 €. We kregen er een beetje degout van. Men wou van de prijs nog van af doen.
Duinen tussen Playa del Ingles en Maspalomas.
Ritgegevens:
Afstand:   62 km
Max. hoogte: 300 meter.
Hoogtemeters:  790 meter

Temperatuur: min. 19°, max. 29°, gemiddelde: 24,6°
Route dag 4.

Profiel dag 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten