Las Palmas

Las Palmas
Strand te Las Palmas

zaterdag 23 maart 2019

Carnaval in Playa del Ingles - Gran Canaria.

Carnaval 
Deze zaterdag wordt een grootse carnavalstoet georganiseerd waar alle dorpjes van het eiland aan deelnemen. 120 praalwagens defileerden voorbij ons hotel.Veel schoon schaars gekleed volk. Wij logeren op de route van de stoet. Bij het opstaan reeds enkele carnavalisten in de gang.
Links en rechts carnavalisten .
Fiets ophalen.
Als eerste job, mijn fiets ophalen bij de verhuurder. Gisteren heb ik reeds de administratie afgewerkt. Dat bestond in het betalen van het huurgeld. Tevens een 100€ waarborg. Mijn fiets stond reeds klaar.  Het is en Specialized Carbon Roubaix met schijfremmen en als versnellingen een Ultegra met compact vooraan.
Met de huurfiets voor 6 dagen.
Naar Fataga.
Na het ophalen en afstellen van de fiets was het mijn bedoeling om langs de kustweg, richting Las Palmas te fietsen. Maar de politie en de carnavalorganisatie lieten me toe op de GC500. Na wat gezoek, dan maar de richting Fataga gereden via de GC60. Fataga ligt op 603 meter hoogte. Zonder opwarming, direct het klimwerk bij een temperatuur die tot 33° opliep. De min. temperaurr: 22°, en het gemildelde: 29°. De max. hoogt: 637 meter, en dat vertrekkende vanaf 0 meter.
Op de GC60 naar Fataga.
Milaan - San Remo.
Tijdig terug binnen om de finale van Milaan - San Remo te bekijken via livestreaming op mijn PC.
De afstand was nogal kort: 48 km, maar met 1004 hoogtemeters;
Playa del Ingles naar Fataga en terug.
Carnaval.
Het hotel ligt op de route van de carnaval optocht. Meer dan 120 praalwagens en duizenden deelnemers. Schitterende kostuums maakten er een prachtig schouwspel van.




2 opmerkingen: